Fäschån!

Jag kan det här med mode. Jag lovar..inte. Men idag har jag i alla fall sytt resår på ett par gula mjukisbyxor för den resåren snodde jag till en kjol förut och har inte orkat ersätta förrän idag. Jag gillar att damma av symaskinen med jämna mellanrum och kanske försöka trixa och fixa. För det är det jag gör. Joxar med redan befintliga tingestar. Jag har sällan gjort något från noll...förutom mina examlenskläder i typ åttan eller nian. Byxor och väst i ljusblått. Inget jag skulle ha på mig idag men ändå.
Det är bra att kunna sy litegran när jag gör en sådan här "viktresa". Det är omöjligt och jävligt tråkigt att köpa nya kläder men väsentligt att ha i garderoben. Oftast kan jag sy in och så men ibland funkar det så utomrodentligt dåligt. Kom på mig själv med att pilla på en BH för att kanske sy in den men sådana saker har ju en massa funktion som går förlorat om de är felkonstruerade. Jag slängde skiten istället. Är det något jag köper nytt får det fan vara underkläder. Jag sitter ju inte heller och syr in trosor och sätter resår. Nänäbox!
På tal om viktresa så lastade jag på ordentligt igår för jag kände för det och träningen gick galant. Även löpningen innan gick geschwint men idag får jag lida. Därför passar det ju ypperligt med nya favoriten yoga i afton. Sträcka ut alla små guttaperkamojjer och krampat ihop och gått sönder idag. Jag har läst att man gärna kan simma bort täningsvärk men jag gillar inte det. Jag simmar hellre ute i sjö och hav än i bassäng med andras skit i. Huvvaligen. Nu ska jag äte gröt och preparera för personalmöte. Vi ska skriva under nya anställningsavtal idag och jag har tremiljoner frågor. Lite läskigt ändå. Tjipp å hajk!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Men kan du inte ha hängslen på trosen? Slipp du sy in tänkt ja...:P

2012-02-20 @ 22:46:24
Postat av: Emman sa

Agnetan: Jomen jo..men när får jag shoppa då? Sådant beteende är viktigt för en ung tjej. Man måste handla annars finns man inte.

2012-02-22 @ 09:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0