VÅR

Varje år längtar jag mer och mer efter våren.
I år är inget undantag. Vintern har känts tråkig och lång och dessutom är det så förbaskat mycket att se fram emot under vår, sommar och höst i år.
Att jag blev uppsagd är väl än av de större händelserna. Jag har inte varit arbetslös sedan jag var 19 och allt tjofräs med a-kassa och arbetsförmedling är, tack och lov, nytt för mig. Men optimist som jag är så får det bli en lärdom av det hela. Jag har måstat vänta 17 dagar på mitt arbetsgivarintyg men idag damn det ÄNTLIGEN ner så nu kan jag köra igång på allvar.
 
Eftersom jag inte haft ont i höften på flera dagar kändes det som att det spritte i benen på mig efter lite motion. På med träningskläderna och ta en sväng förbi brevlåda med pappersbunt till a-kassan.
Sen bräde jag iväg i hurtigt tempo. Blev till sist en två timmars promenad på 8,73 kilometer. Jäklar så gött!!!!
 
Nu hettar det i anskitet och magen är full av efterträningsfika.
 
På fredag ska jag på inskolning hos en ny brukare där jag ska fungera som vikarie. Jag ska även skolas in på fler ställen och var till hjälp när folk är krassliga eller vill vara lediga. Jag har varit med om arbetssituationer där inga vikarier finns (inte ens inskolade) och det är INTE roligt.
 
Nu ska jag luta mig tillbaka och njuta av att vara mig just idag då det faktiskt ÄR vår och svanarna bröl-tutar i skyn. Små krokusar finns om man vet var man ska titta. Bring on the vår och sommar för i bövulen!!!!!
 
Stughäng av BÄSTA sort med mamma, lillebror och svägerskan!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0