Föda barn

Jag har fan fött ett barn.
 
Kan ni fatta?
 
Det kan knappt jag men det har jag. Det är sant. Just nu ligger han och sover så gott för han har nyss ätit ett skrovmål..igen. Han äter nämligen som en liten häst och skiter som en elefant. Idag tappade han navelstumpen. Den kommer vi inte att sakna alls. Om några dagar börjar sambon jobba och jag och lillgvadden skall flyga allena om dagarna och palla nätterna så sambon får sova. Det kommer väl att gå galant va?
 
Som kanske 95% av alla nyblivna förstagångsföräldrar är varje dag en liten berg-, och dalbana då jag skiftar mellan att vara lagom kavat och tänka att jag klarar allt galant till att tvivla och oroa mig och noja över allt möjligt. Men mest myser vi.
 
Så ser livet ut nu och jag är härmed omvandlad till en matnings och blöjbytesmaskin ett tag framöver. Men det gör mig inget. Vad ska jag annars göra om dagarna som är så förbannat viktigt? Absolut ingenting. Jag hänger hellre med lill-bus och ser vad han vill pyssla med för stunden.
 
Arrividetchi!//Mamma Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0