Nystart och omstart

Idag får jag försmak av höst känner jag.
Vaknade och såg ljuvlig dimma utanför fönstret. Första dagen på jobbet efter semestern för somliga också men inte för mig. Jag knatar på med det jag gör så länge. Men det hjälps inte att jag fullkomligen älskar den här tiden på året. Pigg som en lärka bokar jag in tvätttid 7 på morgonen och känner att jag faktiskt har energi i kroppen. Morgonstund har verkligen....hmm..inte guld men energi i mund. Mund är förövrigt inte ett annat ord för "mun" som jag trott hela mitt liv utan snarare ett annat ord för "hand". DET NI!!!
 
I afton kommer lillebror och svägersk hit med massa pryttlar som G inte kan ha längre men som lill-bus kommer att ha användning för senare. Typ spjälsäng. Sånt är fint att stoppa liten bäbis i även om jag kanske kommer att känna att den helst får sova på mig. Den har ju trots allt gjort det i flera månader nu.
Kommer jag överhuvudtaget att kunna sova om det inte härjas inne i magen och sparkas på revben och töjs under naveln? Vi får la se. Ändå lite roligare att ha den utanför magen än inuti. I alla fall nu när det är så stor.
 
Igår satt jag och, för skojs skull, listade alla preggoåkommor jag dras med just nu och det blev fan en diger lista ändå. Kan inte göra annat än garva för det är så jävla tragikomiskt. Det enda som inte dyka upp ännu är strior på magen och hemmoröjder men det finns ju tid för det ännu tänker jag. Det är ju trots allt  hela 24 dagar kvar till BF.
 
Åjävlar! 24.....bara. Gulp!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0