Bäbisbubblan

Om man är tokhungrig och nästan dör hungerdöden varannan timme och heter bäbis är det svårt att få något gjort för till exempel the foodproviver,  aka mamman....som är jag.
Oftast kan man nu finna mig i det knakande hörnet av soffan men något avsnitt av en serie framför mig och en bäbis i famnen som äter i djupa klunkar och tittar mig stint i ögonen. Det känns nästintill oförskämt att titta bort då han stirrar så intensivt vilket i sin tur innebär att jag missar större delen av den serie jag slagit igång. fråga mig inte vad fan de pysslar med i hemlock grove, hur många ungar som förlösts i call the midwife. Igår hittade jag en RIKTIG pärla nämligen discworld av Trrey Pratchett. Tyvärr endast två avsnitt än så länge men alla är med. Twoflower, Renswind och Bagaget och så klart DÖDEN.
Just nu ligger det en nybadad, insmord, nyklädd, nymatad (nyrapad och nykräkt) bäbis och sover på köksbordet så jag kan fingra på med annat. Kaffe och spel får det bli innan vi tar ännu en tupplur.
 
Det här med mammaledighet börjar stiga mig åt huvudet tror jag. Å jag klagar inte!
Här har ni skönheten
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0